ERCİYES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ PROGRAM TASARIMI VE ONAY
Enstitümüz bölümlerinde yürütülen eğitim-öğretim faaliyetlerinin temel amacı; etik değerler
ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte, kamu,
endüstri ve araştırma kuruluşlarında çalışan, lisansüstü eğitim yapan, teknik, ekonomik ve
sosyolojik faktörleri dikkate alarak, farklı disiplinlerde takım çalışmalarında yer alan, lider
özelliklere sahip bireylerin yetiştirilmesini sağlamaktır.
Program yeterlilikleri belirlenirken kurumun misyon-vizyonu göz önünde bulundurulmuştur.
Programların tasarımında, fiziksel ve teknolojik olanaklar dikkate alınmaktadır (erişim, sosyal
mesafe vb.)
Programın ders dağılımına ilişkin ilke, kural ve yöntemler tanımlıdır. Öğretim programı
(müfredat) yapısı zorunlu-seçmeli ders, alan-alan dışı ders dengesini gözetmekte, kültürel
derinlik ve farklı disiplinleri tanıma imkânı vermektedir. Ders sayısı ve haftalık ders saati
öğrencinin akademik olmayan etkinliklere de zaman ayırabileceği şekilde düzenlenmiştir. Bu
kapsamda geliştirilen ders bilgi paketlerinin amaca uygunluğu ve işlerliği izlenmekte ve bağlı
iyileştirmeler yapılmaktadır.
Derslerin öğrenme kazanımları (karma ve uzaktan eğitim de dahil) tanımlanmıştır.
Tüm derslerin AKTS değeri web sayfası üzerinden paylaşılmakta, öğrenci iş yükü takibi ile
doğrulanmaktadır. Öğrenci iş yüküne dayalı tasarımda uzaktan eğitimle ortaya çıkan
çeşitlilikler de göz önünde bulundurulmaktadır.
Enstitümüzde bütüncül bir ölçme-değerlendirme sistemi vardır. Öğrenme kazanımı, öğretim
programı (müfredat), eğitim hizmetinin verilme biçimi (örgün, uzaktan, karma, açıktan),
öğretim yöntemi ve ölçme-değerlendirme uyumu gözetilmektedir. Sınav uygulama ve
güvenliği (örgün/çevrimiçi sınavlar, dezavantajlı gruplara yönelik sınavlar) mekanizmaları
bulunmaktadır. Kurum, ölçme-değerlendirme yaklaşım ve olanaklarını öğrenci-öğretim
elemanı geri bildirimine dayalı biçimde iyileştirmektedir.